IT-tjänster för ditt företag

Låt oss hantera hela eller delar av din IT-miljö, så ni kan lägga mer av tiden på er kärnverksamhet. Här säkerställer vi allt från support och drift till IT-lösningar.

Se våra IT-tjänster

Vad är IT-tjänster?

Med IT-tjänster så lämnar ni över ansvaret för ett specificerat IT-åtagande till oss. Detta kan vara hela eller delar av er support, drift eller IT-lösningar. Med det menas att vi tar ansvar för att tjänsten ska fungera med personal, verktyg och leverans. Där ni slipper att tänka på upplärningar, kostnader för system, personalfrånvaro, en tjänst som helt enkelt bara flyter på!

Vi lägger stor vikt i att anpassa våra IT-tjänster till våra kunder, att vara en skalbar och kostnadseffektiva. Detta gör vi genom att bygga upp tjänster på antalet enheter eller användare och omfattningen av åtagandet. Vilket gör det enkelt för er att ha en mätbar leverans av er våra IT-tjänster.

Att dessutom vara transparanta i leveransen och våra IT-tjänster är också något som är väldigt viktigt för oss. Därför har vi kontinuerliga uppföljningsmöten och öppna rapporter, för att ge er inblick i vår leverans mellan mötena, allt för att ni ska känna er trygga i vad vi levererar mot er.

Läs mer

Vad ingår i våra IT-tjänster?

IT-support är en komplett tjänst som kan leverera i hela livslängden av ett ärende, från att de kommer in tills att alla problem är lösta. Vi har tekniker på alla nivåer som krävs för att ditt ärende och levererar tjänster på plats för att säkerställa att ni får den support som era användare kräver. I detta så ingår alla system, verktyg och personal som behövs för att täcka upp tjänsten.

Extern IT-drift jobbar med säkerställande av era servrar, nätverk och specificerade driftåtaganden och här ingår det specialister för att hålla i gång tjänsterna. Det innebär övervakning, underhåll och se till att er IT-miljö fungerar korrekt.

IT-lösningar täcker upp förändringar i er IT och IT-projekt, här har vi specialister och projektledare för att säkerställa leveransen i era förbättringsarbeten. Vi levererar också licenser och helhetslösningar inom nätverk, mötesrum, skrivare och telefoni, där vi gärna berättar mer om vad som ingår i respektive IT-lösning.

Läs mer

IT-tjänster baserat på företagsstorlek

Är kundnöjdhet i fokus! Där vi lyssnar och analyserar, sen sätter ihop IT-tjänster efter behov. 

När du kontaktar oss

Rekryteringsprocess

1. Uppstart

Vi lyssnar på dina företagsbehov inom IT

2. Analys av tekniker

Tekniker analyserar din nuvarande IT-miljö

3. Offert / Implementationsplan

Offert för att klargöra förväntningar

4. Avtal / Start

Avtal skickas ut och vi skapar IT-harmoni

Vanliga frågor

Vad ingår i kostnaden för supporten?
En kontaktväg för att lösa alla era IT-ärenden.
IT-personal (Säkerställande av kompetens, kunskapsöverföring och tillgänglighet)
IT-System (Contactcenter lösningar, RMM-system, Felsökningsverktyg)
Knowledgebase (Företagsspecifik IT-lösningsbank för att säkerställa era IT-problem)
Varför Thalamus IT-support?
Genom att kontinuerligt jobba med arbetssätt, IT-kunskaper och kundservice har vi kunnat utveckla vår servicedesk till vad den är idag. Vi har med 20 års erfarenhet tagit inspiration av större företags IT-verksamheter för att skapa en IT-support i världsklass.

    Kontakta oss